Katarzyna Bogucka – ilustratorka. W 2009 obroniła dyplom malarstwa na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Mieszka i pracuje w Warszawie. Zajmuje się głównie ilustracją książkową, ale także prasową i reklamową. Wraz z partnerem prowadzi blog, na którym zamieszczają swoje najnowsze projekty (www.nioska.com), Współpracuje z takimi wydawnictwami, jak: Fajne Chłopaki, Dwie Siostry, Alegoria czy Tatarak, od 2009 r. regularnie ilustruje artykuły w „Twoim Stylu”. Autorka oprawy graficznej portalu internetowego „Lupa Kosmetyczna” oraz akcji promocyjnej firmy Twoje Linie Kolejowe.
Jej wyrazisty, nowoczesny styl zdobywa rosnące uznanie krytyków i cieszy się coraz większą popularnością wśród czytelników. W ostatnich latach w dziedzinie współczesnej grafiki użytkowej widoczny jest wyraźny wzrost zainteresowania dobrze zaprojektowaną ilustracją. Powrót do tej formy graficznej możemy dostrzec zarówno w przypadku grafiki książkowej, jak i komercyjnej czy reklamowej. Niewielkie wydawnictwa ambitnie wznawiają doskonałe, klasyczne już, pozycje wydawnicze, przede wszystkim jednak najważniejszy cel, jaki stawiają przed sobą, to promocja młodych, zdolnych artystów oraz ich świeżego spojrzenia na ilustrację. Także reklama coraz częściej posługuje się obrazem. Do grona obiecujących twórców tej dziedziny należy Katarzyna Bogucka.
Artystka posługuje się specyficzną kreską i charakterystycznym, wyrazistym stylem ilustracji. Śmiało sięga po stylistykę nawiązującą do graficznej estetyki lat 50., jej rysunki przywodzą na myśl największe osiągnięcia tego czasu. Od pierwowzorów różni je nowocześniejsza forma, silna geometryzacja i uproszczenie, operowanie zdecydowanym, ostrym konturem i płaszczyzną mocnej barwy. Wszystko przyprawione jest sporą dawką fantazji i humoru, które nadają mocnym rysom swoistej lekkości. Geometryczne sylwetki i kształty, niebanalna kolorystyka i pełna wdzięku lekkość formy to znaki rozpoznawcze jej ilustracji, których nie sposób pomylić z pracami żadnego innego artysty.
Ilustracje inspirowane latami 50 i 60, pełne są anegdot i ukrytych znaczeń, dzięki czemu można oglądać je wielopłaszczyznowo, nie nudząc się zarówno będąc młodszym jak i starszym odbiorcą. Wystawa plakatów w Galerii Tarnobrzeskiego Domu Kultury tym razem skierowana jest przede wszystkim do dorosłych. Składają się na nią różnego rodzaju rady – te mądre i te mniej poważne, dla niektórych oczywiste, dla innych niedorzeczne. Każdy z nas słyszy ich wiele i lubi ich udzielać. Te słyszane często puszczamy mimo uszu, a własne uważamy za zbawienne.
“Myj ręce!” – rada oczywista, czy na pewno?
Może jednak powiesilibyście taki plakat i to w nie jednym miejscu? Może w pracy?
Z pewnością w tramwaju… a przecież- małe dziecko wie, że ręce się myje!